Belépés és Ügyfélkapu

Nagy örömünkre szolgál, hogy egyre több könyvvizsgáló kollégánk használja ügyfélkapus azonosítóját a megújult honlapra történő bejelentkezéshez. Reméljük, a bejelentkezve elérhető szolgáltatások bővülésével ez az arány csak nőni fog. Ezzel az írásunkkal azoknak kívánunk segítséget nyújtani, akik még nem tudtak bejelentkezni a honlapra azonosítójukkal, vagy nem rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval.
Felhívjuk a tisztelt könyvvizsgáló kollégiáink figyelmét, hogy a kamara új honlapjára már csak „ügyfélkapus" azonosítóval lehet belépni, a régi jelszavak nem használhatóak. Az ügyfélkapus azonosító megegyezik a magyarorszag.hu oldalán használt központi azonosítóval, tehát belépni ugyanazon jelszóval kell, mellyel (például) az adóbevallásuk leadásakor lépnek be az APEH oldalán.

Jelenleg a honlapon található valamennyi dokumentum elérhető jelszavas belépés nélkül is. Ügyfélkapus belépést követően lehetővé válik, hogy a honlapon keresztül megtekinthessék és módosíthassák a kamarában nyilvántartott adataikat, illetve bizonyos esetekben ügyintézést is kezdeményezhessenek. (Ahol ez a funkció elérhető, úgy azt az oldalon jelezzük). A  fenti funkciókon túlmenően azonosítást követően lehet online bizonyos rendezvényeket bankkártyával kifizetni, illetve majd a 2010. évben az adatszolgáltatást teljesíteni.

A honlapra történő ügyfélkapus belépéssel Ön megtekintheti / módosíthatja a saját, illetve ha Ön tulajdonos/vezető tisztségviselő egy könyvvizsgáló társaságban, úgy annak az adatait is.

A saját személyes adatok változtatása mellett érdemes böngészni a dokumentumait is, hiszen itt tekinthetők meg a kamara Ön számára e-mailben elküldött vagy hivatkozott dokumentumai, illetve a számlái is. A 'Biztosítás, pénzügyek' menüpontban ellenőrizheti, hogy Önnek, vagy társaságának van-e tartozása a kamara felé. (A folyószámla kivonatban a 'Hátralék összege' oszlopban. Természetesen ha az oszlopban nem szerepel összeg, önnek nincs a kamara felé tartozása.)

A belépés menete

Ahhoz, hogy be tudjon lépni a kamara oldalára, a kamarának rögzítenie kell nyilvántartásában az Ön ügyfélkapun használt „Viselt nevét", illetve az ügyfélkapu regisztrálásakor megadott e-mail címét.

Tehát mielőtt megpróbál belépni a kamara honlapjára, kérjük, küldje meg a területi szervezetéhez az Ügyfélkapun használt „VISELT NEVÉT", illetve az Ügyfélkapu regisztrálásakor megadott E-MAIL címét

Mi az a viselt név?

A viselt név a személy valamennyi nevét tartalmazza (pontos titulus, családi név, első utónév, további utónevek, stb). Ez megegyezik a személyi igazolványban található névvel, melyet az ügyfélkapu okmányirodai regisztrációjakor ellenőriztek.

Mielőtt bediktálná a kamarának a fentebb kért adatait (vagy elküldené a regisztrációkor kapott űrlapot), az esetleges elírás elkerülése végett célszerű bejelentkezni a http://www.magyarorszag.huoldalra. Bejelentkezést követően kérjük, pontosan másolja ki a felső sorban megjelenő viselt nevét (ld képen).

A kamara számára beküldendő adatait (viselt nevét és e-mail címét) a bejelentkezés után megjelenő "Személyes ügyfélkapu" ötödik, 'Saját adatok' elnevezésű menüpontjából is kimásolhatja.

Kérjük tehát, hogy küldje el számunkra a viselt nevét és az ügyfélkapu regisztrálásakor megadott e-mail címét (amennyiben már beküldte a tévedésből bekért belépési azonosítóját, ez esetben is kérjük, a viselt nevet illettve az ügyfélkapus e-mail címet elküldeni).

 FIGYELEM! A viselt név nem azonos a felhasználó névvel!


Bejelentkezés a honlapra

A 'Bejelentkezés' gombra kattintva át lesz irányítva a magyarorszag.hu oldalára, ahol az ott megszokott módon kell elvégezni a bejelentkezést. Sikeres bejelentkezés esetén visszairányítjuk a kamara honlapjára, a 'Bejelentkezés' gomb helyett pedig saját neve, egy 'Saját adatok' és egy 'Kijelentkezés' gomb fog megjelenni az oldal tetején. Amennyiben Önnek jogosultsága van egy könyvvizsgáló cég nevébem eljárni, úgy a cég nyilvántartott adtaiba is betekintést nyerhet. Amennyiben több cégben is vezető tisztségviselő, vagy tulajdonos, úgy a baloldali menüpontból választhatja ki, mely társaság adatait szeretné megtekinteni.


Mit tegyek, ha még nincs ügyfélkapus regisztrációm?

Az Ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció. Erre személyesen bármely okmányirodában lehetősége van. Regisztrációját indíthatja interneten keresztül is. Amennyiben rendelkezik digitális aláírással, úgy elektronikus úton, okmányiroda felkeresése nélkül is regisztrálhat. Az internetes regisztrációt elindíthatják a http://www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu/regisztraciooldalon (a regisztráció vagy okmányirodai azonosítással, vagy elektronikus aláírással élesedik).

Segítség az ügyfélkapu nyitásához.

Ügyfélkapu nyitása, aktiválása

Hogyan aktiválom ügyfélkapus regisztrációmat?

A regisztráció után egy e-mailben küldött kód segítségével, öt napon belül aktiválnia kell regisztrációját.

Segítség az aktiváláshoz.

Mi történik, ha elfelejtem a jelszavamat?

A jelszavakat nem a kamara tárolja, hanem a központi kormányzati szerver. Tehát ha elfelejtette ügyfélkapus belépési adatait, ki kell töltenie az "Elfelejtett jelszó " űrlapot a magyarorszag.hu oldalon. Itt meg kell adnia a felhasználói nevét (amit regisztrációkor választott) és azt az e-mail címet, amelyet korábban, a regisztrációnál megadott. Fontos!!! Ha megváltozik az e-mail címe, ne felejtse el azt az ügyfélkapun is megváltoztatni az adatok módosítása linknél, mert utána nem tud újra belépni, és új ügyfélkaput kell igényelnie. A változásról haladéktalanul értesítse a kamarát is.

Bővebb információ az ügyfélkapu-ról a magyarorszag.hu oldalán itt olvasható.

Betöltés...
X