Főoldal

Keresés

Találatok száma: 1

    "Társaságunk a könyvvizsgálati dokumentációkat elektronikus (WORD, EXCEL, PDF) formában őrzi. A papír alapú dokumentációkat is beszkenneljük és az eredeti papír alapú dokumentációt megsemmisítjük, az alábbiak kivételével: - eredeti, aláírt éves beszámoló és üzleti jelentés, - eredeti, aláírt teljességi nyilatkozat, - eredeti, aláírt határozat a beszámoló elfogadásáról. Az MKVK különböző rendezvényein különböző "listák" hangzanak el arról, hogy mi az, ami meg kell, hogy legyen nálunk papír alapon is, pl. a társaság eredeti (!) készletleltára, a vevői-szállítói egyenlegközlők, stb.

    Mik azok a dokumentumok, amiket eredeti példányban, papír alapon is meg kell őriznünk? Kérem, sorolják fel őket, esetleg a honlapon is közzé lehetne tenni, mert ha jól tudom, erre jelenleg nincs egységes előírás, vagy ha van ilyen előírás, akkor kérem, adják meg annak a forrását. (Nem azt kérem felsorolni, hogy mit kell megőrizni, hanem azt, hogy mit kell eredeti, papír formában megőrizni, mely dokumentumokra nem elég, ha csak szkennelt, PDF formában vannak meg.)

    A kérdező által jónak ítélt válasz, megoldás, beleértve a kérdező által lényegesnek ítélt törvényi hivatkozásokat, felhasznált szakirodalmi anyagokat.

    Megítélésem szerint elegendő a beszámolót (+ az üzleti jelentést), a teljességi nyilatkozatot és a határozatot megőrizni eredeti, papír alapú példányban, bár szerintem ezek a dokumentumok sem veszítenének a hitelességükből akkor sem, ha nem papíron, hanem szkennelve, PDF formátumban őriznénk meg őket."

    2017. március

    Tovább a válaszhoz