Elindult a 2023. évi kamarai adatszolgáltatás - teljesítési határidő: 2023. július 15.

Ezúton tájékoztatjuk a tisztelt kamarai tagságot, hogy a 2023. évi kamarai adatszolgáltatás elérhetővé vált. Az éves adatszolgáltatás magába foglalja a közfelügyelet felé teljesítendő, a minőség-ellenőrzés számára benyújtandó, valamint a kamara felé évente kitöltendő adatok benyújtását. A 2022. július 1. és 2023. június 30. között kiadott jelentésekről kell a jelentést aláíró természetes személy könyvvizsgálónak adatot szolgáltatnia. Ezúton értesítjük a tisztelt tagságot, hogy az adatszolgáltatás teljesítési határideje 2023. július 15. Az adatszolgáltatást a honlap felső részén található Bejelentkezés gombra kattintva, ügyfélkapus belépést követően tudják teljesíteni.

Az adatszolgáltatás kitöltésében az idei Kitöltési útmutató nyújt segítséget. Az adatszolgáltatással összefüggésben felmerülő esetleges kérdéseikkel kérjük, forduljanak bizalommal az illetékes területi szervezet ügyintézőjéhez, illetve technikai vagy szakmai jellegű problémáikkal a főtitkári hivatal munkatársaihoz.

Online adatszolgáltatás rendje

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az idei adatszolgáltatásban a hatályos törvényi szabályozás alapján a 2022. július 1. és 2023. június 30. közötti időszakban kiadott független könyvvizsgálói jelentésekről kell tájékoztatást adni. 

Az adatszolgáltatás elemei:

  • az adatlapokat előtöltjük, többek között a tavalyi kamarai adatszolgáltatás megbízás adataival
  • részletes kitöltési útmutató készül, melyhez mellékeljük a képernyőképeket is
  • az adatszolgáltatást július 15-ig kell teljesíteni
  • a kiadott könyvvizsgálói jelentésekről a természetes személy könyvvizsgálónak kell adatot szolgáltatnia
  • továbbra is csak azoknak kell kitölteniük a biztosítási adatlapot és a fedezetigazolást mellékelniük, akiknek a biztosítását NEM az MKVK Biztosítási Alkusz Kft. kezeli
  • akiknek tagsági jogállása 2022. július 1-jét követően módosult szüneteltetővé (vagyis adhattak ki könyvvizsgálati jelentést a bekért időszakban), 2023. évben is a főfoglalkozásúak adatlapját kötelesek beküldeni, míg a régebb óta szüneteltetők ettől mentesülnek
  • a 2022. évi önképzés teljesítéséről kizárólag az aktív tagsági jogállású tagoknak kell nyilatkozni, de az önképzési kreditpontokról a nyilvántartást nem szükséges feltölteni
  • kérjünk az elérhetőségi (közzétételi, levelezési cím) és egyéb adatok ellenőrzését
  • a papír alapú adatszolgáltatás 2019 óta nem lehetséges
  • A céginformációs szolgálat szerinti ügyféladatok tájékoztató adatként külön ablakban megjelennek, az egyes adatok (cégnév, adószám) átemelhetőek a részletes adatszolgáltatásba. A céginformációs szolgálat adatbázisa kapcsán kérjük figyelembe venni az alábbi körülményeket:
    • az adatbázis a 2023. június 15. napjáig letétbe helyezett 2022. évi beszámolók és az arra vonatkozó könyvvizsgálói jelentések feltöltési adatait tartalmazza;
    • a leszűrés azon gazdálkodók vonatkozó adatait rögzíti, amelyek a letétbe helyezési kötelezettségüknek a céginformációs szolgálatnál tesznek eleget;
    • az adatbázis az adott gazdálkodó részéről a számviteli beszámolót és könyvvizsgálói jelentést feltöltő személy által az erre rendszeresített nyomtatványon megadott adatokat (kamarai nyilvántartási szám, név, stb.) tartalmazza, ezek elírása téves megjelenítést eredményezhet.
      A céginformációs szolgálat adatbázisa tájékoztató és segítő jellegű, az abban rögzített ügyféladatok átemelhetősége nem pótolja az ügyfélkör hiánytalan felmérését és valamennyi szükséges adat megadását.
  • A Kkt. 11. § (1a) bekezdés szerinti egyéni vállalkozói jogviszony nyilvántartási adatainak feltöltése az „Egyéni vállalkozó” adatbázisban
  • Figyelemfelhívás az elírások lehetőségének csökkentésére: túl alacsony vagy magas összegnél jelenik meg
  • Másodlagos jogviszonyról nyilatkozatot szükséges beadni
  • Megbízások darabszámának visszaigazolása: automatikus visszaigazoló üzenetben értesítjük a tagokat a megadott megbízások darabszámáról az adatszolgáltatás feltöltését követően.
  • A részletes adatszolgáltatásban minden megbízás vonatkozásában jelölni kell, hogy az adott ügyfél Pmt. szerinti kockázati besorolása alacsony, normál vagy magas.
  • Nullás részletes adatszolgáltatás: csak akkor engedi a rendszer a továbblépést, ha a kitöltő ténylegesen adatot szolgáltat (kibocsátott jelentést ad meg), vagy nyilatkozik arról, hogy ténylegesen nem rendelkezett olyan megbízással, amelyről adatot kellene szolgáltatnia.
  • Nem szükséges adatot szolgáltatni a társasházak számára gazdasági ellenőrzést segítő személyként készített véleményről
  • A megbízások típusa közül kikerül az egyéb kategória
  • Az adatszolgáltatási űrlapon gyors elérést biztosítanak a   ikonok a kitöltést segítő információkhoz

Új elemek az adatszolgáltatásban:

  • A részletes adatszolgáltatásban minden megbízás vonatkozásában jelölni kell az adott ügyfél Pmt. szerinti kockázati besorolását.
  • A tagoknak nyilatkoznia kell arról, hogy esetükben nem állnak fenn a Kkt. 9/H. § a)-c) pontjában meghatározott körülmények.
  • Hozzájárulási nyilatkozat kitöltése a személyes adatok kezeléséről és átadsásáról az MKVK Biztosítási Alkusz Kft. részére.

Kérjük, ellenőrizzék közzétételi, valamint egyéb, kapcsolattartásra használt elérhetőségeiket. Amennyiben a kamarától érkező hivatalos iratokat, valamint a SZAKma újságot a közzétételi címtől eltérő címre kéri postázni, kérjük, hogy feltétlenül töltse ki, illetve meglévő levelezési cím esetén ellenőrizze, ezen adatait. Amennyiben a szolgáltató változás miatt megszűnt korábban megadott e-mail címe, kérjük, most ellenőrizze e-mailes elérhetőségét.

  

Területi szervezetek elérhetősége kérdés esetén:

Budapest Fővárosi Szervezet

Szervezet elnöke:
Szilágyi Judit
Ügyintéző:
Bessenyei Gabriella, Major Brigitta, Okolicsányiné Bakonyi Rita
Telefon:
484-0838, 484-0839
Web:
mkvk.hu/budapest
E-mail:
budapest@mkvk.hu
Cím:
1088 Budapest, Szentkirályi utca 13. I.em. 3/a.

Baranya vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Auth Szabolcs
Ügyintéző:
Magyar Zsanett
Tel./Fax:
20/400-5634
E-mail:
baranya@mkvk.hu
Cím:
7624 Pécs, Budai Nagy Antal utca l. Tetőtér 35.

Bács-Kiskun vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Szert Edit
Ügyintéző:
Sáringerné Nagy Éva
Telefon:
76/487-360
Fax:
76/504-541
E-mail:
bacs@mkvk.hu
Cím:
6000 Kecskemét, Árpád körút 4.
Postacím:
6000 Kecskemét, Pf.: 341

Békés vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Gyurkóné Bondár Anna
Ügyintéző:
Vid Gyöngyi
Telefon:
66/446-624
E-mail:
bekes@mkvk.hu
Cím:
5600 Békéscsaba, Gyóni Géza utca 8-10. I.em.22.

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Iglai Szabolcs
Ügyintéző:
Bányász Ferencné
Tel/Fax:
46/413-956, 70/371-6780
Web:
borsod.mkvk.hu
E-mail:
borsod@mkvk.hu
Cím:
3527 Miskolc, Bajcsy Zsilinszky u. 17. fsz.

Csongrád-Csanád vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Bakó Anikó
Ügyintéző:
Szekeresné Bárkányi Mária
Telefon:
62/429-970
Fax:
62/429-970
E-mail:
csongrad@mkvk.hu
Cím:
6722 Szeged, Kossuth Lajos sugárút 17.

Fejér vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Bíró Tamás
Ügyintéző:
Télessy Zsanett
Tel:
22/514-145, 20/400-5631
Fax:
22/514-145
E-mail:
fejer@mkvk.hu
Cím:
8000 Székesfehérvár, Seregélyesi u. 113.(Had u. 1-3.) III. emelet 303. szoba /Vállalkozói Központ Közalapítvány/

Győr-Moson-Sopron vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Zsatku Tímea
Ügyintéző:
Tóth Mihályné, Adrienn
Telefon:
96/524-665, 20/400-5630
Fax.:
96/524-666
E-mail:
gyor@mkvk.hu
Cím:
9024 Győr, Práter utca 9.

Hajdú-Bihar vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Brehószkiné Mile Adrien
Ügyintéző:
Méhész Sándorné
Telefon / Fax:
52/536-062
E-mail:
hajdu@mkvk.hu
Cím:
4025 Debrecen, Péterfia u. 4. II/211.

Heves vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Námor Anna
Ügyintéző:
Bendóné Szigili Judit
Telefon:
36/517-531
Fax:
36/517-530
E-mail:
heves@mkvk.hu
Cím:
3300 Eger, Remenyik Zsigmond u. 1/A I.em. 3.

Komárom-Esztergom vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
S. Csizmazia György (tagszám: 006042)
Ügyintéző:
Németh Márta
Tel/Fax:
34/784-507
Web:
komarom.mkvk.hu
E-mail:
komarom@mkvk.hu
Cím:
2800 Tatabánya, Studium tér 1. I. emelet 20.
Postacím:
2800 Tatabánya, Pf. 1422

Nógrád vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Szőllősi Sándor
Ügyintéző:
Grósz Gáborné
Telefon / Fax:
32/431-142
E-mail:
nograd@mkvk.hu
Cím:
3100 Salgótarján, Füleki út 56.

Pest vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Dr. Bernula Pál
Ügyintéző:
Szemes Ágnes
Telefon:
458-3336
Fax:
458-3337
E-mail:
pest@mkvk.hu
Cím:
1027 Budapest, Varsányi Irén u. 31.földszint 3.

Somogy vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Farkas Márta
Ügyintéző:
Rába Edit
Telefon / Fax:
82/410-047, Rába Edit: 20/400-5639, Farkas Márta: 20/972-9022
E-mail:
somogy@mkvk.humkvk@t-online.hu
Cím:
7400 Kaposvár, Fő utca 7. I. em. 101.

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Marssó József
Ügyintéző:
Gunya Márta Mária
Telefon / Fax:
42/504-684, 42/504-685
E-mail:
szabolcs@mkvk.hu
Cím:
4400 Nyíregyháza Szabadság tér 12. III/18.

Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Dr. Egyed Zsuzsanna
Ügyintéző:
Hornyák Erzsébet
Tel/Fax:
56/428-673
E-mail
szolnok@mkvk.hu
Cím:
5000 Szolnok, Szántó krt 11. Fszt.1.

Tolna vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Mórocz Zoltán
Ügyintéző:
Szalai Mónika Angéla
Telefon / Fax:
20/400-5640
E-mail:
szekszard@mkvktolna.t-online.hu
Cím:
7101 Szekszárd, Kossuth Lajos u. 8.

Vas vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Dóczi Renáta
Ügyintéző:
Dolgos Marianna
Telefon:
20/400-5637, 94/343-453
Fax:
94/330-712
E-mail:
vas@mkvk.hu
Cím:

9700 Szombathely, Semmelweis I. u. 2.

Veszprém vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Tölgyes András
Ügyintéző:
Nagyné Pichler Mónika
Telefon:
88/579-600- 122. mell., 20/400-5627
Fax:
88/579-601
E-mail:
veszprem@mkvk.hu
Cím:
8200 Veszprém, Radnóti tér 2.

Zala vármegyei Szervezet

Szervezet elnöke:
Simonné Romsics Erika
Ügyintéző:
Ambrus Adrienn
Telefon:
20/400-5642
E-mail:
zala@mkvk.hu
Cím:
8900 Zalaegerszeg, Ola út 16/c

  

Főtitkári Hivatal

  

Betöltés...
X